The right stuff

New Kids on the block

 

Minns ni dom här? Ni som är födda sent 90-tal har nog inte en aning om vilka det här är. Men ni andra kanske minns, Jag var 7-8 år när jag först hörde New kids on the block. Min storebror och hans kompisar kom hem med ett kasettband med deras skiva Hangin tough och Step by step på. Min bror är två år äldre och därför var han alltid först med det senaste. Han och hans kompisar hade hört om ett nytt popband som han kom hem och introducerade för mig. Nkotb blev som vi vet ett mega stort pojkband och min brorsa och hans kompisar slutade snabbt lyssna på dom eftersom det var töntigt med "pojkband" Haha men jag var fast. Jag var hel kär i Joey McIntyre och hade affischer över hela rummet. New kids var mina första musik- crush och jag minns att dom turnerade i Sverige men jag var för liten för att gå på den tiden. Nu 20 år senare så är dom tillbaka och spelar i Malmö imorgon och har slagit ihop sig med Backstreet boys. Det bästa av två världar liksom, min barndom och tonår i ett. Behöver jag säga att det kommer att bli en mega nostalgi tripp. Jag och Mia flyger ner imorrn, kunde ju inte missa det här? Kommer att bli episkt! Dom är en del av min barndom och vi spelade Step by Step en hel sommar i bilen när vi roadtripa hela familjen när jag var liten och min pappa brukade göra "The Right Stuff" dansen. Haha han är grym på det sättet min pappa. Hade dom spelat i Stockholm så hade jag nog dragit med mig halva min familj på konserten. Jag hittade faktiskt en del av mina gamla tidningar, afficher och skivor hemma hos pappa i en gammal låda i förrådet. Kul att jag har dom kvar för det framkallar så mycket minnen. Imorrn kör vi all in á la boyband style hehe. Längtar nu! Blir en riktig *fangirl* helg ;).

Trackback
RSS 2.0