Like an eagle in the sky

Här ringer jag lite småförvirrad runt till syrrorna och vänner men mina sys (som tyvärr inte kunde vara där) visste självklart redan om överraskningen haha.

Jag försökte koncentrera mig vid genomgången men det gick sådär för jag var helt stissig.

Jag vågade..4000 meter!!

Jag ville skrika "im the king of the world" men jag skonade den stackars instruktören.

Thumbs up!!



Yay glada över upplevelsen.


WE 'EFFIN DID IT!

Förra söndagen fick jag världens överraskning! Jag fick ett fallskärmshopp i födelsedagspresent i efterskott av min kära familj och släkt. Helt galet, jag var helt säker på att vi skulle åka till Uppsala på möbelmässa. Jaxs, mamma, jag och min farbror åkte tidigt på morgonen. Jag satt och njöt av roadtripen och anade verkligen ingenting. Jag reagerade inte ens när vi kom fram och såg en skylt som det stod Fallskärmsklubb på. Jaha tänkte jag bara, kul att det ligger flera saker på samma ställe. Helt inställd på möbler så ser jag Carro, Fuad och Cristian lite längre fram och sedan ser jag min bror. Och det var här jag inte fick ihop det och jag undrade bara två saker 1. Hur hade min bror kommit dit? 2. Sedan när hade han blivit så intresserad av möbler? Haha vi pratar chock gott folk.

Jag har alltid drömt om att få hoppa fallskärm och det har definitivt varit en av sakerna på min Bucket List. Jag tycker om att utmana mig själv, så oavsett hur sjukt nervös jag än blev så hade jag aldrig en tanke på att dra mig ur. Det är ungefär som den där känslan man känner innan man åker den där sjuka berg och dalbana. Ahhh- jag kommer att dö. fast man vet ju att man inte kommer dö haha. Min farbror hoppade han med och jag är grymt imponerad över att han vågade. Jag var lite stirrig och nervös innan men det släppte sedan på väg till planet. På planet blev jag istället jäkligt pepp!!

Det var fantastiskt. Jag vet nästan inte hur jag ska beskriva det. En frihetskänsla. Adrenalinet var på max, hjärtat slog dubbelt och utsikten var oslagbar. Allt var tyst och vackert däruppe medan jag svävade. Jag kände ett lyckorus i hela kroppen och det var en sån kick! När jag kom ner ville jag upp igen. Jag log och skrattade om vartannat. Lyckokick. Det var grymt och absolut ett av de häftigaste jag har gjort!
Tack, tack, tack för den otroliga upplevelsen! Det är ett minne för livet. Era galningar, ni lyckades verkligen lura mig! ♥


/My dear family & relatives really suprised me with a belated birthday present last sunday! I had no idea and thought we were going on a roadtrip to Uppsala. But instead they surprised me with a skydive!! Holy crap I tell you. Skydiving has been on my Bucket list forever and I did it!! It was fantastic! I was really nervous at first but while on the plane I felt really jazzed and braced. Let's do this! Guess i never saw it coming haha. Thank you, Thank you, Thank you for the amazing experience. A memory for life. You really got me there. <3


Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter super kul du :D

2011-09-24 @ 23:06:32
URL: http://rosaprickaar.blogg.se/
Postat av: fifi

Wow, vilken grej! Jag vill också!

2011-09-26 @ 14:43:32
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Anonym

Stolt över dig!! Grymt att du gjorde det!! Krams

2011-09-26 @ 19:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0