Ett nytt kapitel

På flera sätt känns det skönt att börja om. Jag har rensat, sorterat, sålt och slängt ut halva mitt liv i och med flytten nästa vecka och ju mer jag rensar desto renare luft andas jag. Friare. Parantes i livet, småsaker som man trodde man gjort sig av med för hundra år sedan men som lyckats gömma sig har kommit upp till ytan. Saker som inte säger mig någonting? menlösa, värdelösa, obegripliga är nu borta och raderade. De passar inte in i mitt nya liv. Som sagt, det finns små parantes i livet som man bara skrattar åt idag. Det är skönt att börja på ett nytt kapitel i livet och jag mår bättre än någonsin. Jag känner mig lättare. Det har vekligen hänt mycket det senaste året, mycket som har fått mig att skratta och le. Det är skönt att packa och börja om, jag fick små ångest över alla kläder som jag inte använder så de åker raskt upp på bloppisen och resten får mina småkusiner. Jag har även passat på att rensa ut datorn och mobilen. Tar bort allt som inte ska vara där helt enkelt. Så jäkla skönt. Det är dags att vända ännu ett blad.

Kommentarer
Postat av: fifi

Jag rensade ut hur mycket som helst innan vi flyttade i början av året. Det kändes svårt att göra mig av med saker först, men sedan var det en stor lättnad.

2011-05-09 @ 10:32:52
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0