Maria



Jag minns dagen då Mia ringde hem till mig för första gången. Jag var 8-9 år, hade precis flyttat och var den nya tjejen i skolan. Mia gick i min parallelklass. Det här var tiden innan 9 åringar hade mobiler. Och då man ringde hem till varandra och snällt frågade om kompisen fick komma ut och leka.

Jag minns att vi hade lekt lite på skolan, hon var en lite blyg och försynt tjej med tjockt blankt hår, mandelformade snälla ögon och coolaste Musse Pigg tröjan. Sen ringde hon hem till mig en dag och frågade om vi skulle leka. Jag minns att jag tyckte att det var tufft (vad modig hon är som vågar ringa fast man inte känner varandra så bra). Sedan den dagen har vi hängt ihop och varit bästa vänner. Vi har delat tonårsdrömmar, första fyllan, hemlisar, skratt och tårar. Dödsfall, kärlek, besvikelser och lycka. Högstadiets kval och identitetssökande gjorde att vi ibland kom ifrån varandra men vi lyckades alltid hitta tillbaka till varandra. Killar kom och gick men vänskapen bestod. Vi har varit svåra indiekids och längtande pojkbandstjejer. Vi har haft galna äventyr i Madrid och spårade upptåg som tonåringar.

Mia är en av mina bästa människor. Hon är en av de snällaste jag vet och jag tror inte hon förstår hur underbar hon är. När jag har haft motgångar, varit nere eller haft krossat hjärta så har hon varit där. När det har gått bra för mig så har hon varit glad med mig. Hon stöttar och tror på mig. Alltid. För två år sedan så åkte jag på en sån smäll i livet. Och då var hon där, varje dag.
Mia är en sån person som alla gillar. Älskvärd. En egenskap jag beundrar hos henne. Hon sätter alltid sig själv sist och är väldigt mån om sin familj och vänner. Hon vill att alla ska må bra och glömmer ibland bort sig själv. Hon är en av de generösaste, ödmjukaste och roligaste människorna jag vet. Och det bästa är att hon har lika dålig humor som jag. Med Mia behöver man aldrig låtsas, hon dömer aldrig och hon är en av personerna som känner mig allra bäst. Är så glad att hon är min vän och finns i mitt liv.

Idag fyller Mia jämnt och vi har känt varandra i hela 20 år! Yes, sjukt lång tid.
Jag hoppas att vi kommer att känna varandra i minst 20 år till och hänga ihop tills vi blir gamla nuckor och sitter där på ålderdomshemmet och gör "hopprepsdansen", vår specialare.

Grattis på födelsedagen bästa Maharadja!
<3 dig

 


Kommentarer
Postat av: fifi

Vilket fint inlägg, grattis till Maria som både fyller år och har en vän som skriver så fint om en!



Tack så mycket! Hihi, jag tog bara en klänning i garderoben som passade och som var någolunda festlig...

2011-03-28 @ 10:53:53
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0