Det kan vänta

Har precis tänt ljus, satt mig under en skön pläd och dukat upp tapas och ett glas vitt åt mig själv. En måndag, bara för att jag vill. Det enda som bryter av tystnaden är dov julmusik som spelas på vinyl. Just idag uppskattar jag tystnaden och njuter att få vara för mig själv. Även om jag känt mig rätt slut och sliten på sistone så kan jag ändå inte låta bli att le åt så mycket. Jag älskar min lägenhet, jag har en fantastisk, stundtals knäpp men rolig och varm familj som jag älskar över allt annat. Bara för en vecka sedan så fick vi en underbar nyhet om ett nytt litet tillskott i släkten. Jag har världens bästa vän som jag planerar nya äventyr med, jag har än så länge klarat skolan över förväntan och det här är året har varit ett av de bästa i mitt liv av många anledningar. Och samtidigt så är det bara en vanlig måndag. När jag tittar ut så är det mörkt, kallt och regnigt och jag vet att jag egentligen borde plugga just nu. Men jag sitter kvar och ler och njuter av mitt glas vin. Det är måndag. Men ibland måste man bara få stanna upp och påminna sig själv om just det där lilla. Så jag sitter kvar där jag är, höjer musiken lite mer när jag hör Bing Crosby sjunga White christmas och skålar lite tyst för mig själv, för livet. Skolan, jobb, stress och allt annat kan vänta en stund till.

Kommentarer
Postat av: Sabina

underbart när det känns så =)

2011-12-15 @ 16:21:24
URL: http://sabinamalmberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0