Julafton

Julafton. Vi dukade som vanligt fram pepparkakor, lussebullar och glögg framför Kalle Anka och Snögubben. Granen hemma hos familjen ser lite magisk ut, nästan som tagen ifrån en film. Vi tjejer i familjen radade upp oss framför granen, som knappt syns där bakom för ett familjekort. Som den latino familj vi är så äter vi sent och öppnar juklappar runt midnatt så vi firar julafton till långt in på kvällen och natten. Jag fick tomta i år och jag tycker att jag gjorde ett grymt jobb :) Det var en himla fin jul med världsgod massa mat! Alex gjorde en kalkon som smälte i munnen och det bästa av allt var att få vara samlade hela familjen, mer kan man inte önska. Nu ska jag ta och göra mig ordning, ska hem till la familia på middag igen för idag kommer min kusin och hennes lilla son på besök.

 

/X-mas eve. Before christmas dinner the whole family sat down and ate saffron bread, gingerbread and drank mulled wine in front of christmas movies. Our x-mas three looked magical! We girls in the family took our usual family portrait in front of the three and then we had an amazing dinner with all kinds of goodies. My brother made the most delicious turkey and I was santa this year! I had a wonderful christmas togheter with my family, and I couldn't have asked for more.


Kommentarer
Postat av: fifi

Ser fint ut :)

2011-12-26 @ 21:36:31
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0