from 8:am-11:am

pauline darley


Jag hade en underbar dröm inatt. drömde om R. Jag ville inte vakna men trots god sömn så vaknade jag kl
nio. Jag låg och tänkte på att klockan egentligen var åtta och på att det är söndag. Jag låg så en stund och bara lyssnade på alla ljud utanför fönstret. En bil som startade, ett barn som skrattade, en dörr som slog igen i trapphuset, grannen som spolade vatten. Jag låg och kikade ut genom fönstret på en gråmulen och disig regndag och drömde mig bort. Hur skulle Paris varit just idag? vackra kläder, fina böcker på hyllorna, en lägenhet inredd med seconhand fynd och en fin man att promenera med. Jag kunde inte somna om så jag tassade upp och gjorde mig en kopp frukt te. Jag gick tillbaka och la mig i min varma säng igen. Jag låg och tänkte. Jag har inte glömt er. Men ibland kommer livet emellan med alla måsten, jobb och skola.
Tack för att ni stannar.<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0