Längtan

Jag börjar bli förkyld och mitt kök luktar våfflor.
Jag längtar bort. Jag vill ha sommar. Jag vill skratta högt och länge och åka karusell. Jag vill grilla vid en strand och få fjärilar i magen när han tar min hand. Jag vill se solen gå ner, sova under bar himmel och prata drömmar. Jag vill cykla till slottet och ligga och titta på molnen, sen vill jag cykla runt, runt barfota utan mål. Jag vill åka till Paris och bli kär. Jag vill dansa mig svettig och känna ömma fötter mot den varma asfalten. Jag älskar att promenera hem på morgonen när det är ljust ute. Nu längtar jag efter att få smaka på sommarens första jordgubbar och ligga på en filt med ett glas rosé. Jag börjar äntligen känna smaken av vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0