Detaljer

Jag visste att han alltid drog sina fingrar genom håret innan han gick ut, var han var kittlig, hur han alltid knep ihop sina läppar när han var koncentrerad och hur jag fick honom att le. Att han alltid pussade mig i sömnen och hur hans ögon kunde ge sken av att skifta färg efter kläderna han bar. Jag förstod, han förstod. Jag kände honom. Detaljer. Idag vet jag inte vem han är längre. Men jag minns vem han var.
Det är märkligt hur människor kommer och går i ens liv. Hur nära du kan komma någon, och hur främmande samma person kan komma att bli. Man blir kär, gör slut och så går det runt igen tills man hittar rätt. Det finns egentligen något fantastiskt i det där enkla i hur vi fungerar, hur vi efter varje uppbrott eller motgång reser oss igen. När det känns som om man aldrig kommer att älska igen och när det känns som om kärleken pekar finger åt en så händer det plötsligt utan att du märker det. Personen som du trodde att du aldrig skulle glömma är en dag borta ur dina tankar. Tanken på att börja om är vacker, nödvändig. Naiv jag är, det är klart att det är så. Men jag tror inte att det går att ersätta någon, varken vän eller kärlek. Det är detaljer hos människor, just de där specifika detaljerna som gör dig till dig, de är dom som har berört mig och de går inte att ersätta, jag gör bara plats för fler. Detaljerna som jag en gång saknat, dom där små sakerna, dom kommer jag nog alltid att sakna.

Kommentarer
Postat av: fifi

Vackert skrivet!

Ja, visst är det konstigt när någon som ständigt har funnits i ens tankar och i ens hjärta plötsligt ska puttas ut? Det blir så tomt…



Tack för dina ord!



kram

2010-01-25 @ 20:27:49
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0