Michael Jackson tribute stockholm

Vi missade det här med en halvtimma igår. Hundratals samlades på sergels torg för att hylla Michael Jackson. Det är så coolt, mäktigt och värdigt. Bra initativ!
Så jäkla brilliant.
Jag kommer ihåg när vi hade mösspåtagning i skolan innan studenten (man tävlar om vilken klass som springer ut först) och vi visste inte vad vi skulle göra i min klass. Vi ville absolut inte göra det tråkiga Grease-dansen alla gjorde då och säkert fortfarande gör.
Jag fick idén och samtidigt en dans-dröm uppfylld om att göra Michaels thriller. Så jag tillsammans med min sys C som var till stor hjälp och som också dansat i många år, övade och övade för att sätta alla danssteg. Sen lärde jag ut dansen till klassen och tillsammans med Mia sen så satte vi hela. Det var så sjukt kul och grymt och stå där på scen med MJ:s Thriller i högsta och hela klassen dansandes utklädda till zombies.
Det är ett av mina många M.J musik minnen.
Det är sorgligt att han skulle behöva dö för att få den uppskattning han förtjänar. Det är synd att han inte fick uppleva, höra eller känna den kärlek och stöd världen har visat honom medan han fortfarande levde.
R.I.P


Kommentarer
Postat av: Pernilla

sv; tack så mycket! =)

2009-07-09 @ 16:56:57
URL: http://pbergquist.blogg.se/
Postat av: Maharadja

Hej tjejen. Micke visa mig detta idag, fan va mäktig! Synd att man inte va där och såg det live! Kom också och tänka på vår thriller-dans och berätta det för Micke. Va grymma vi var med outfit och allt och vi vet både du och jag vilka som borde ha vunnit! Hoppas du mår bra trots skit väder. Ta hand om dig, Guttan min! Krams

2009-07-09 @ 19:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0