Jag kan inte ljuga för dig

       

                                                jag önskar jag kunde säga      
                                               att det är en fas vi går igenom
                                               en storm vi måste orka rida ut

                                                oh jag önskar jag kunde säga
                                                 att vi klarar det tillsammans
                                             att allting kommer ordna sig till slut

                                                   men hur säger man till nån
                                                      att här tar vägen slut
                                                 och hur säger man till nån
                                                     att hjärtat längtar ut

                                                 jag kan inte ljuga för dig
                                                du känner mig allt för väl
                                                  om du ser mig i ögonen
                                                        så säger dem...
                                             att vi kan bara vara de vi är
                                                  så ge mig inga skäl
                                                 för vad vi än kallar det
                                          så är det bara ett långsamt farväl

                                            här är din drottning utan krona
                                                      likgiltig och trött
                                                       en sorglig figur
                                             som du aldrig riktigt mött

                                             och när jag ser mig över axeln
                                              på åren som bara gick
                                             ser jag allt som gick förlorat
                                             men också allting som vi fick

                                             och vad säger man till nån
                                                som vill börja om igen
                                                då det redan är för sent
                                               då man redan är på väg
              
                                            och jag kan inte ljuga för dig
                                             du känner mig allt för väl
                                             om du ser mig i ögonen
                                                     så säger dem...
                                              att vi kan bara vara dom vi är
                                                  så ge mig inga skäl
                                               för vad vi än kallar det
                                        så är det bara ett långsamt farväl

                                    jag tvår mina händer i kärlekens namn
                                     du kan vinna allt, du förlorar ibland
                                           men vägen som vi färdas på
                                                 den leder ingenstans

                                         och jag kan inte ljuga för dig
                                             du känner mig allt för väl
                                             om du ser mig i ögonen
                                                    så säger dem...
                                        att vi kan bara vara dom vi är
                                               så ge mig inga skäl
                                            för vad vi än kallar det
                                    så är det bara ett långsamt farväl

                                            Lisa Nilsson. Långsamt farväl


Kommentarer
Postat av: Mikaela

va roligt, för bara nån timma sen läste jag nån annans blogginlägg och hon hade också lagt upp den låten :P

2009-04-18 @ 19:57:16
URL: http://mikaelamedmera.blogg.se/
Postat av: Mikaela

-nej man kan ju inte det :/ tack så mycket, hoppas du också får en toppen helg! å din blogg är också superfin :)

2009-04-18 @ 21:18:59
URL: http://mikaelamedmera.blogg.se/
Postat av: Thea

det är en sån fin text!

2009-04-19 @ 17:09:29
URL: http://chumbos.blogg.se/
Postat av: Miss Agda

En låt som aldrig slutar att vara vacker och beröra.

2009-04-19 @ 22:19:22
URL: http://missagda.blogspot.com
Postat av: charrfe

fan vackert är låten

2009-10-17 @ 22:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0