For every kid



Onsdag igen, veckorna går fort. Jag är smått allergisk och ser allmänt trött ut.
Men nu till något viktigare,
Jag köpte min unicef knapp för några dagar sedan (säljs i närmsta butik ex. H&M), och som fadder och världsförälder så stödjer jag självklart och tycker det är viktigt att uppmärksamma kampanjen För varenda unge.

"Kampanjen fokuserar på att 300 000 barn just nu tvingas vara soldater. Att över en halv miljon barn köps och säljs som varor och 158 miljoner barn tvingas att arbeta. Varje dag, året runt kämpar vi på UNICEF för att de här och alla andra barn som far illa ska få ett bättre liv. Vi gör det inte av snällhet utan för att det är barnens självklara rättighet, och vår skyldighet att göra vad vi kan för att hjälpa dem."

Jag är med, är du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0