It's a beautiful day

God morgon på er, det blev en mysig kväll igår och jag sov som en stock inatt.  Idag tänkte jag hinna sola innan jag måste jobba, sadly men sant. Men äsch det är ett par timmar bara sen har jag hela dagen framför mig. Idag är en till underbar dag med en massa sol, (massa tjat om vädret nu men vi är inte direkt bortskämda med det) och jag hade helst spenderat den med en speciell person. Men den personen jobbar och har sedan andra planer.
Så då står ev. en grillfest/picknick på agendan.
Har ni fått den där olustiga känslan ibland att ni inte duger? jag har en sån dag trots allt underbart runt omkring mig, en olustig känsla i magen som liksom hängt med några dagar, Det känns som hur mycket man än ger eller gör så räcker det inte till. Jag ryggar tillbaka som en sårad katt för att slicka mina sår när jag har den känslan, för jag är för rädd för att ta reda på eller få veta att det verkligen är så. Å andra sidan så har jag alltid sagt och lovat mig själv att aldrig låta något eller någon få mig att känna på det viset oförtjänat... en dålig dag bara, men det är skönt att skriva av sig lite sen blir det bra igen.
Som min mamma säger "Du kan inte ge dig själv helt och fullt till något/någon och inte få någonting tillbaka"..och det är sant.
Grubblerier, jag vet men ikväll kommer det kännas lättare igen och trots allt, det är sommar och det är sol.
Nu ska jag slänga mig i solen och bli bruun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0