Dead hand greeting

Är det något jag ogillar så är det en slapp hälsningshand.
Blev presenterad för en "stylish- out there" tjej häromdan. Jag sträcker fram min hand och hon liksom lägger den i min, som om hennes hans behövde CPR. Den låg där som en fisk på land, avsvimmad i min. Och så tittar hon förbi mig ca 5 cm från där jag står.
Vad är meningen att jag ska göra med hennes hand? Ge den första hjälpen? Jag får panik och klämmer extra hårt när jag möter på såna handskakningar.
Man kanske ska ta personens hand och daska den i första bästa bord/bänk, för att liksom väcka den?
Vad vet jag.
Men vad jag vet säkert är att jag alltid fått lära mig att det är viktigt med ett fast handslag och ögonkontakt.
För ett handslag visar mycket om vem personen är. Ger ett första intryck.

Nu ska jag ut på en powerwalk med sys min i regnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0