La vita e bella

Idag är en sån dag då man känner att livet är underbart. Nu låter jag kanske klyschig men ibland så glömmer man att se till dom små sakerna i livet som verkligen räknas. Man ska inte glömma att leva i nuet och inte bara vänta och se fram emot vad komma skall. Man vet aldrig hur framtiden blir eller hur lång den blir. Tiden går utav bara farten och rätt som det är så vaknar man upp och inser att man inte vet vad exakt man gått och väntat på, att man blivit gammal och ångrar att man gick runt bitter och ängslig hela tiden. Jag är själv dålig på att leva i nuet och uppskatta sakerna som gör mig glad NU, men jag jobbar på det. Det är inte fel att ha drömmar och att drömma men man får inte glömma det som finns omkring en. För det är ju så lite som kan göra mig glad, saker och människor man tar för givet ibland, goda vänner, kärlek, familjen, solen, glass, en god middag, musik. Lycka kan ligga i dom små sakerna bara man ser dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0