Flowers of the sea

 
Jag har verkligen passat på och bara vilat upp mig under min semester efter all plugg och jobb. Läst massa böcker och tagit dagen som den kommer, även om vädret inte varit den bästa. Jag har hunnit turista lite i vårt vackra Sverige också. På en av sommarens finaste dagar så tog jag tåget till Jönköping och mötte upp Cinthya och hennes pojkvän Bojan. Bojan är från Jönköping så han tog oss till Gränna där polkagrisfabrikerna ligger på rad och vi besökte även det vackra Visingsö som bara ligger en båttur bort. Jag älskar Sverige om sommaren, när det är sol och fint väder så är svensk sommar bäst. Roligast av allt var ändå att vi hängde en hel dag på Liseberg!!
 
 
/I have really taking it slow on my vacay, which was much needed after all stress with studies and work. I have taken the day as it comes, read alot and just done what i felt for. The weather has unfortunetly not been to great but one of the days when the sun was shining I took the train to Jönköping and met up with my sis Cinthya and her boyfriend (who's from Jönköping) and did some sightseeing. Bojan took us to Gränna city where they do this typical swedish candy and later we took the boat to Visingsö, a beautiful Island. I love Swedish summers, when the weather is right there's not much that beats it really. So beautiful. But best of all was our trip to Gothenburg and Liseberg amusement park!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0