Live. laugh. Dream

Me by C

Det var en underbar känsla att få vakna upp i Paris på min födelsedag. Paris var precis allt som jag hade tänkt och drömt om att det skulle vara. Och lite till. Det är precis så klyschigt som alla säger att det är, fast på bästa sätt. Kvinnor och män går verkligen runt med en baguette under armen, det spelas dragspel på gatorna precis som på film. Det sitter faktiskt stiliga, svåra fransmän och målar på sina balkonger. Man går på romantiska gamla gator, dricker en massa vin och sitter på små cafeér. Man hör nästan soundtracket från Amelie från Montmarte spelas upp i huvudet där man går längs kullerstenarna. En av dagarna då låg jag på hotellet i min säng- i väntan på nästa äventyr och tittade ut och drömde mig bort mellan takåsarna så jag hörde dragspelsmusik nere ifrån gatan. Någon spelade La vie en rosé och i precis det ögonblicket så var jag lycklig.

Tack C, J och Mami. Jag har haft den bästa, finaste och roligaste födelsedagen man kan önska sig. älskar er.

/Paris was everything i had dreamt of and if possible, even better. The feeling of waking up in Paris on my birthday was amazing. I had one of the best, funniest and most beautiful birthdays I've ever had. Thank you so much C, J and mom. I love you.
Trackback
RSS 2.0