Drama

Godmorgon!
Ska strax äta frukost och göra mig iordning för att möta upp Mia. Vi ska på julmarknad på Skansen. Älskar den julmarkanden och det är ju en liten tradition för mig att gå varje år. Jag och julen, vet ni. Ska bli riktigt mysigt.
Musikalen igår var jättebra! Jag är så blödig så jag grät, både jag och Jess satt med näsdukar som gamla tanter. Skönheten och Odjuret är ju så fin! Den är en av mina favoriter och det bästa var att de hade gjort den exakta versionen av Disneys! När jag satt där och tittade så påmindes jag om hur mycket jag saknar teatern! Jag saknar att spela, scenen, att få leva mig in i olika roller, drömma mig bort och gemenskapen man får. Varför slutar man göra saker man älskar? Jag gick på Drama i ca 12 år från det jag var 8 år men sen kom livet emellan och ni vet hur det blir. Varje år säger jag att jag ska gå med något litet teatersällskap på fritiden men det blir aldrig av, hittar inte tiden. Men nästa år kanske! Då har jag även tagit examen från skolan som just nu tar upp mycket av min tid.


/We saw the musical Beauty & the Beast yesterday and it was great. They played almost the exact version of Disneys, and the cast were awesome. I got touched and cried, as ususal haha. Me and Jess were sitting there like silly with our napkins, but Beauty and & the Beast is one of my favorites. While watching it I was reminded of how much I really miss the Theatre! I miss acting, the scene, exploring new sides of myself, and I miss the communion you get. I took drama classes and did acting for 12 years when I was younger then life came in between. It's hard to find the time right now but maybe I'll take it up again next year when i graduate from school and have more spare time.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0