I'm nothing like you

Ibland förvånar mig livet. Förra året var ett tufft år men jag lärde mig så otroligt mycket. Om livet, om människor men framförallt om mig själv. Det finns saker jag aldrig nånsin skulle kunna göra mot en annan människa och med det saker som jag inte vill bli förknippad med och det är jag så glad över. Klyschan om att man lär sig av sina misstag är så sann. Jag lär mig och fortsätter att ta lärdom av olika erfarenheter i livet. Idag vet jag precis vad jag vill ha och definitivt vad jag Inte vill ha. Sen finns de dom människor som aldrig lär sig, som gör om samma misstag om och om igen. Som aldrig förändras, som aldrig lär sig. Men dom är bara sorgliga idioter. Ibland överraskar livet en, och den person man en gång trodde att man kände visar sig vara en total främling.
Som stjäl ens energi som smyger sig på och försöker ta småbitar av ens själ, av ens liv. Tomhet är det värsta jag vet, en tom människa är obehaglig. En människa utan personlighet som lever genom andras liv, som tar något som är ditt och tar det som är du. En Copycat. Jag tycker inte om att någon tar det som en gång var fint och försöker förfula det.

Idag älskar jag känslan av att vakna upp och må bra, att skratta så jag får ont i magen och umgås med människor som verkligen betyder och är värda allt. Jag älskar att lära mig saker, lära mig av livet och framförallt att komma ur en storm, lite skakig men bättre, starkare och klokare.
Jag har aldrig förändrats, jag har alltid varit sann och hundraprocent mig själv. Så, nej det var aldrig dina eller våra det var enbart MINA. Mina intressen, mina ideér, mitt liv och mina initiativ. Det har det alltid varit och kommer alltid att vara.
End of fucking story.

Kommentarer
Postat av: Maharadja

Så rätt och så bra uttryckt! Jag är så himla glad och stolt över dig, hur du reste dig och kom ur allt starkare och mer vackrare än någonsin! Värdelösa kryp hör inte hemma i ditt liv och det är som väl är bevisat! Lycka och kärlek ler mot dig! Kärleken väntar... Krams

2010-09-07 @ 21:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0