rösta

Idag är det valdag och det känns på något sätt i hela kroppen. Jag har rast och ska strax gå tillbaka till jobbet då jag jobbar med valet hela dagen. Jag vill bara uppmana alla som är myndiga till att verkligen gå och rösta, om ni inte redan gjort det! Det är så oehört viktigt, jag har själv en pappa som fick lov att fly och flytta till Sverige pga av politiska skäl, så vi måste ta tillvara på att vi lever i en demokrati och har en chans att påverka. Jag tycker att man ska ta sin chans och göra sin röst hörd oavsett vilket parti man väljer att rösta på. Att strunta i att rösta eller att rösta blankt ger indirekt SD större chans att komma in i riksdagen, så rösta alltså inte blankt! Själv har jag röstat med hjärtat! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0