Hämnden


Filmtips!
Jag såg Hämnden igår av Susanne Bier. Jag har tidigare sett hennes: Älskar dig för evigt, Brothers, Things we lost in the fire och Efter bröllopet och jag har både suttit och varit helt förstörd, känt hopp och hulkat efter att ha sett hennes filmer och det är det jag gillar. Hur dom berör, hur dom får dig att känna och tänka. Hon ställer ofta vardagslunket i annat ljus, familjelivet, relationer, sorg, ilska och känslor på ett äkta och naket sätt. Här ställer hon två olika världar mot varann och fördjupar dom. Drama när den är som bäst. Den var sjukt bra och gripande, och Persbrandt som annars inte är en personlig favorit hos mig överraskar och levererar hundra gånger om. 
Så om ni ska på bio snart så tipsar jag er att se den.

 


Kommentarer
Postat av: Zeroc

Tack för filmtipset =)

2010-10-11 @ 08:30:24
URL: http://www.filmkritikerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0