när man inte vill vara med

Flickr

 

Det finns en ljuv lättnad i att vakna upp ur en mardröm. Ifrån en dröm som för en stund griper tag och som får både dig och världen att kännas levande och verklig. Ibland gör jag fortfarande som när jag var liten. Blundar och väntar på att få vakna. Ni vet när man inte vill vara med längre, när hjärtat gör ont, när man inte kan andas. För ibland blir det för mycket att ta in. Livet. För lite mer än ett år sen låg jag ibland på morgonen och önskade att jag hade drömt gårdagen och gårdagen efter det. Hjärtat ville inte mer, och tankarna snurrade. Jag minns att brukade andas tyst och att hjärtat slog i sakta takt med väckarklockan bredvid mig. Jag visste egentligen redan innan jag hade öppnat ögonen att jag var vaken. att jag kände på riktigt. Fan ibland känner jag för mycket. Men ibland när besvikelser smyger sig på, när livet övermannar en, när kärleken gör ont då önskar jag att man kunde få vakna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0