Sometimes we stare to long at the door that is closing that we don't see the one opening

                              
2009 var förändringarnas år. Mod, styrka och förändringar får stå som ledord för det gångna året.
Jag tror inte att jag har gråtit så mycket i hela mitt liv som jag gjorde första halvåret.
Jag gjorde slut med vad jag trodde var mitt livs kärlek.
Jag började studera igen och vidareutbilda mig.
Jag bytte jobb.
Startade upp nya projekt med ny energi och fick nya mål.
Insåg vilka som var mina riktiga vänner.
Insåg många saker och lärde mig mycket om andra människor, men desto mer om mig själv.
Det var förändringar på gott och ont, otroligt jobbiga beslut och sanningar. Beslut som i efterhand visade sig vara rätt och nödvändiga, sanningar jag helst velat slippa.
Det har även varit många fantastiska dagar och fina resor. Det har varit ljus i det mörka och jag har delat skratt och tårar.
Det har varit ett lärorikt men omtumlande år, jag befinner mig nu i ett mellan skede där jag känner mig mer tillfreds med livet, lugnare i mig själv och lyckligare (gladare) än jag varit på länge.

Jag lämnar nu 2009 med all drama, bra och dåliga dagar, fina minnen och saker jag vill glömma som kom med det.
2010 innebär en ny start. Man ska omge sig med positiva människor som gör gott och jag ser fram emot nya mål och utmaningar. 
Du kan inte ändra på det som hänt men du kan försöka göra det bästa av det som komma skall.
Ser fram emot ett nytt spännande år med vad vi kallar livet och alla nya möjligheter, nya minnen, kärlek, fina människor och vänner, med dörrar som kanske kommer stängas men med nya som kommer att öppnas.

Kommentarer
Postat av: hermanita

jatte vackert skrivet ..vi far hoppas att det har aret blir battre, som det gammla ordsparket sager --det man inte dor av blir man bara strakare av

mucho love*

2010-01-12 @ 17:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0