Around the world

flickr.

 

Ibland när vardagen känns tråkig och fylld av rutiner och stress då älskar jag att drömma mig bort, vart som helst, till någon oupptäckt liten fläck på kartan. Ni vet som man ibland fantiserade om som liten. Snurra på jordgloben, blunda och sen följa vägen dit fingret pekar. Jag tycker att jordglobar och kartor är vackra och speciella på något sätt. Dom inbjuder till äventyr, spänning, hopp, drömmar, fantasier och ibland en liten flykt från verkligheten. Dom skvallrar om möjligheter och vackra namn. Jag vill resa överallt, träffa en massa människor, lära mig nya saker, upptäcka stränder, gå i amazonas och fylla min ryggsäck full med minnen och upplevelser. Resa måste vara bland det bästa som finns. Har ni något drömresmål?

 


Kommentarer
Postat av: emmy

åh det där låter väldigt bekant! Älskar att typ sitta och bläddra i världsatlasen och låtsas att jag ska ut och resa. tyvärr så är jag sämst i världen på att spara pengar...

2010-08-24 @ 11:42:55
URL: http://tumf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0