surt och geléhallon.

Jag äter godis från det stora sparade påskägget jag fick förra året. Godiset är nytt men ägget det ligger i är gammalt. Precis som jag. Jag är fortfarande jag, äldre men med ett nyare innehåll. Jag tänker tillbaka på förra påsken. Då- känslostormar, godis, lyckorus, tvivel, tårar och beslut. Det känns långt ifrån men ändå som igår. Idag, minnen och erfarenheter rikare och klokare. Fast klokare, är jag vekligen det? Det finns saker i livet som jag aldrig kommer bli klokare på. Jag tror inte att jag vill det heller. Vissa saker ska vara obekripliga, som kärlek och varför fjärilar är vackra. Det är bara är så.
Jag sitter och äter mitt favoritgodis, surt och geléhallon. Precis som livet, surt vissa dagar men andra dagar fulla av mjuka, röda hallon.
Tänk ändå vad tiden har gått fort och på allt som varit. Flickan med dom sorgsna ögonen och det stora påskägget har mer och mer slutat besöka mig, och jag har slutat leta, jag saknar henne inte längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0