whiteparty/student

                            

Idag var det många studenter som sprang ut från skolan för sista gången. Oh jag kommer ihåg min student dag, blir alldeles nostalgisk och sentimental haha. Men det var verkligen med blandade känslor man stod där utanför skolan och blickade ut. Förväntan, hopp, lycka, sorg över att lämna vännerna, nervös inför "vuxenlivet", pirrig, bubblig. Jag saknar gemenskapen och att allt var så lätt. Ingen hyra, räkningar eller andra bekymmer, man var fri, ung och naiv. Jag var nog lite mer nu "börjar livet på riktigt, allt är möjligt" glad. Ärligt så såg ja fram emot att sluta och sätta igång med livet. The world is mine- känsla det var så mycket jag ville göra och har gjort kan jag nu stolt och glad konstatera. Men det finns måånga fler drömmar kvar att uppfylla.
Grattis alla ni som tog studenten hoppas ni njuter och firar ordentligt! Jag är den som står med ett nördigt flin över läpparna varje gång jag ser ett flak. And i would do it all again.
Och ni som har några år kvar, njut för dom dagarna kommer aldrig tillbaka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0