I love barcelona

Hemma! Hur mår ni fina?
Jag kom hem igår kväll från playan till regn och åska. Har mest packat upp, städat, fört över bilder till kameran och tagit det väldigt lugnt. Det är lördag och jag är fortfarande trött och seg efter resan. Jag saknar Jess redan och det är alltid med sorg i hjärtat som jag säger hejdå till henne, även fast jag vet att vi ses snart. Men jag har haft det underbart! Ville inte komma hem, skulle gärna stannat längre. Barcelona sprudlar av liv och kärlek, det är en stad som aldrig sover. Överallt är det människor som äter, fikar, umgås, skrattar, är kära eller bara sitter och tar det lugnt. Det är varmt, bökigt, trafiktätt, tutor, bullriga människor, barer i alla hörn, och avslappnad och välkomnande atmosfär. Jag gillar att ingen hetsar över senaste outfiten eller att vara "rätt", att gamla människor sitter hand i hand på en parkbänk, att många hellre sitter ute på en bar/fik och tar sitt morgonkaffe med okända människor och pratar om vädret.
Vi har ätit i massor! Var på en gudomlig fullsatt restaurang i elegant stil som serverade allt ni kan tänka er, det bästa av allt var att det var buffé. Alla havets läckerheter, jag åt ostron, musslor, krabba, torsk, bläckfisk (hoppade sniglarna) räkor i tre olika sorter mm. mm., det fanns churrasco (argentinsk kött) chorizo, tapas, sallader, potatis och till efterrätt, glass i olika smaker, godis, naturgodis, kaka mm. sjukt med mat och delikatesser var det alltså för ett dröm pris. Så om ni åker till Barcelona se till och ät er mätta på Ichiban.
Besökte Camp Nou som jag missat tidigar gånger jag varit där. Tyvärr var inte Zlatan tröjorna tryckta ännu när vi var där.
I det hela har vi hunnit med både sightseeing, stranden, fest, mat och umgåtts. Underbart.

Vi fick vänta i Nio! timmar vid en mellanlandning i Zurich på dit resan. Väldigt trevligt, jag överlevde. Satt och läste och la mig sen på en soffa och sov lite.


Första dagen, vi har duschat och sovit ett par timmar men jag ser ändå rätt res- sliten och seg ut, hu vad blek jag var. Första Tapas och sangrian. (Mamma och Jess)

Party!


Efter min fjärde gång i staden så känner jag faktiskt att jag börjar hitta rätt bra. Strosade runt själv sista gången jag var där och lärde mig gator och att hitta butiker jag gillar.


Gatufest! Något som aldrig händer i Sverige, men I Barca är det konsert och musik, och glada människor som dansar på gatan. Det såldes billig öl och drinkar. Vi dansade till soluppgången.


Efterfest hos en av Jess vänner

Random bilder och en liten sammanfattning får göra det för ikväll. Det kommer mer imorrn! Nu går mina ögon i kors lördag till trots jag ska vara duktig och gå och lägga mig och ta igen mig. Imorgon är det en ny dag sweeties.


Kommentarer
Postat av: Veronika

Ser helt underbart ut, fundera själv på en tripp ner.. & nu blir jag mer övertygad!



Fint namn förresten :)

2009-09-14 @ 12:56:20
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: hermanita deet

sa glad att ni kom och halsade pa mig!jatet fina haller det kart i mitt hjarta ..

2010-03-02 @ 20:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0