New york New york

Det är halvljust i rummet, ljusstrålar letar sig igenom dom tunna gardinerna. Jag sträcker på mig med ett leende. Jag tittar på min älskling som fortfarande ligger och sover med tunga andetag, rufsig i håret, mjuk och varm. Vill ligga kvar men minns var jag är. Jag smyger upp full av förväntan och kastar på mig något lätt. Drar isär gardinerna och öppnar fönstret. Myllret och trafiken slår emot mig, min puls slår snabbare i takt med staden. The city.

Min dröm stad, har aldrig varit här men det är precis som jag har tänkt mig att det skulle vara.

Jag kan inte vänta, vill se allt! Strosa längs Brooklyn Bridge hand i hand, smita in på Cafeet där Carrie och tjejerna suttit, shoppa oss galna på skor, utbyta erfarenheter och upplevelser med nya människor längs vår väg,
Jag vill åka guide turen i hästkaross och sitta tätt intill min "Mr Big" och avsluta dagen med en mysig middag på Pastis och sedan strosa hem bubbliga av intryck och upplevelser.

Nedgångar,uppgångar, bortgångar, tårar, glädje, sorg och kärlek tänker jag, bättre plats att fira 3 år tillsammans finns inte.

New york, the city that never sleeps...

Plötsligt känner jag två varma armar runt mig och den lite hesa rösten jag älskar mumla i mitt öra: Redo och gå?

Mitt bidrag till Englas tävling i samarbete med Airtours.se


Kommentarer
Postat av: KATE

Vilken härlig beskrivning!



NY, nästa! Hoppas du vinner :)

2009-02-13 @ 13:24:37
URL: http://katesvarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0