for my hair


bangerhead.se

Jag färgade håret (igen) för ca 1,5 vecka sedan. Det blir ju så om man går från mörk till ljus, man måste underhålla och färga utväxt bl.a. Jag har nu lite mörkare än när jag kom hem från Barca, och mörkare kommer det säkert bli i och med hösten.
Just nu är det härligt brunt med olika nyanser av nougat och solblekt/ guld.  
Men det jag tänkte säga är att jag fick en fråga om vad jag använder för hårprodukter, så därav hår snacket. 
Det är Redken som gäller sen en tid tillbaka. Jag är inte den som är den och sätter gärna upp allt i tofs och sällan borstar det, men när det är färgat så måste man ta hand om det extra, även om jag nu har turen att ha väldigt fint och blankt (irriterande glansigt och utan fall) hår naturligt. 
Men neverless, Shampoot är en bless för mitt känsliga och till och från stressade hårbotten. Sen 
jag provade Redkens Soothing balance så har jag äntligen känt skillnad och hittat hem som man säger. Soothing balance är lugnande för hårbotten, rekommenderar den verkligen.
Redkens Pure pearl är bästa inpackningen för mitt hår just nu och neutraliserar gula undertoner i håret (när färgat). Lite dyrare än vanliga hår produkter men värd pengarna för det är riktigt bra grejer!

Kommentarer
Postat av: Maharadja

Snäckan, du räddade mitt liv om tipset på Redkens schampoo! Jag kör även balsamet till. Det är dyrt men ack så nödvändigt om man vill ha fint hår och även hårbotten! I like it, a lot!!

Vi ses snart och då ska det bakas! :-))

Kramar i massor

2009-08-18 @ 16:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0