Ingen känner mig så väl som du

Jag vaknade precis och känner mig lite off. Jag hade konstiga drömmar inatt och jag tycker nästan hela dan blir förstörd efter en dålig natt. Igårkväll var rolig och lyckad men jag känner mig ändå tom på något sätt. Svårt att förklara känslan. Hoppas ni förstår. Läste Michaelas blogg nyss och blev så överasskad över hur hon på pricken beskrev mina deppiga sinnestämning med den här fantastiska låttexten av L.W
Så träffsäkert.
"jag skulle vakna mitt i natten och gå upp och ta en långpromenad
 jag skulle låta blicken möta andra ögon i en främmande stad 
jag skulle inte ha så bråttom med att träffa nån ny 
jag har rätt mycket med mig själv 
precis som du 
jag skulle andas i det tomrum som blev över 
om du lämnade mig nu   
jag skulle sitta på ett tåg mot Paris och låta Stockholm va 
jag skulle få den tiden över för mig själv 
som jag sagt att jag vill ha 
jag skulle unna mig att drömma hundra mil genom Europa 
om en främling lika tillitsfull som du 
jag skulle pröva mina läppar mot nån annan om du lämnade mig nu   
jag skulle kunna leva utan den där blicken som får mig ur balans 
jag skulle sakna den där stunden som vi har 
när vi till slut har blivit sams 
jag kanske skulle söka upp kontakter som jag tappat 
som jag varit med förut nånstans 
jag antar det finns nån du skulle ringa om jag inte fanns  
jag kanske skulle leta upp nån yngre som en fjäder i hatten 
det skulle bli för tomt om ingen fanns där som värmde mig i natten 
men jag skulle aldrig ha tålamod nog att bli förstådd 
ingen känner mig så väl som du 
jag skulle fastna i min ensamhet igen om du lämnade mig nu"

Lars Winnerbäck - Om du lämnade mig nu 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0