Snabb mat

Pastasallad med kyckling
Fräsch och lätt snabb mat, tänkte vara lite husmor och dela med mig av den goda salladen jag pratade om tidigare. Jag är inte den som står i köket ofta men here it goes:
Det går fort och är lätt att tillaga. Bra om man inte orkar stå i köket länge eller bara är väldigt hungrig och stressad.
Man kokar pasta (valfri/fullkorn) jag tycker det är godast med skruvpasta.
Om man har bråttom så behöver man inte vänta på att den ska stå o kallna utan man kan spola pastan i kallt vatten.

Sen har/delar man i: Körsbärstomater
Avokado
Rödlök (om man vill brukar skippa det)
Paprika
Färska champinjoner
Färdig grillad kyckling, rensad och strimlad i bitar, utan skinn.
Fetaost (obs viktigt) om man är ostoman som jag.

Rhode Islands sås eller egen gjord vinegrätt, olja+citron+salt
Klart!
Perfekt som matlåda eller till picknicks. Eller så kan man göra som jag och äta den frukost, lunch och middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0