obalans i färger

Fan kan det sluta regna, vi sprang med våra kassar i regnet,är blöta men nu har vi fått i oss gazpacho soppa och smörgåsar. Finns det något mysigare än varm soppa när det regnar. Innan satt vi och prata om allt mellan himmel och jord, och J kom in på den offatbara incest tragedin i Österrike. Hon säger att hon är så chockad och läser allt hon kommer över, så när hon har luckor på jobbet så har hon högläsning i följetongen, till allas ångest.
Jag mår nästan illa över rubrikerna. Nu till roligare, ikväll blir det tydligen middag hemma först,  vi blir ett gäng som ska sitta och vina och föra, härligt.
Min syrra J titta på mig nyss och påpeka att jag är en riktig stockholmare, här bryr man sig inte så mycket över hur man ser ut talade hon om. Eh jaha, jag tyckte jag var tillräckligt ostylish och skön i mina mjukisar. Missförstå mig inte, J är en riktig pretty woman, alltid kjol, högklackat, fina väskor. Hon är glitter och glamour. Hon går, klättrar, äter och sover i sina heels, jah har sällan sett henne i platta skor. Jag tror stenhårt på att hon skulle ta hem hela stiletto run eller vad det heter, tävlingen där man ska springa x antal meter i pumps. Men när hon e bakis är det en annan femma, hon slängde på sig det första som låg i garderoben. I alla nyanser. "Obalans i färger va?" kom vi går jag är hungrig. Jag höll med, vi går. Vadå jag stockholmare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0