I min mail..

"HEJ VÄRLDSFÖRÄLDER!

Just nu undrar många om hjälpen kommer fram i Burma. I media läser vi om hindrade hjälparbetare och förnödenheter som inte levereras. Men UNICEF är på plats och vi når de drabbade. Tack vare våra Världsföräldrar och många andras stöd kan vi hjälpa de värst utsatta barnen och deras familjer. Vi har 11 mobila team som levererar förnödenheter i två hårt drabbade områden - Rangoon och Irrawaddydeltat. För att möta de enorma behoven har material för 13 200 000 kronor köpts upp lokalt i Burma. Samtidigt fortsätter förnödenheter från vårt katastroflager i Köpenhamn anlända Burma."..




Det värmer att läsa om varenda liten sak Unicef och alla andra hjälp organisationer bidrar och hjälper med.
Och jag är stolt och kunna över att vara en del om en liten, och bidra med det lilla jag kan. Jag sa alltid att jag ska bli fadder, jag ska.. jag ska, utan att ta tag i det. Så för ett halvår sedan tog jag ändan ur vagnen och blev världsförälder och fadder i Unicef och människohjälpen. Det krävs så lite för att hjälpa människor i nöd, miljoner människor dör varje dag pg.a svält, naturkatastrofer och sjukdomar. Det behövs inte mer än en hundring och du gör en skillnad, en stor skillnad. En hundring som jag lägger ner på en skvallertidning och en latte typ.
Jag rekomenderar alla att bli fadder, ett av det bästa jag gjort, det räddar liv, du gör en skillnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0