Söndag och ingen stress

Vaknade rätt tidigt idag med. Igår så blev de resterande planerna att ta de lugnt och göra absolut ingenting.
Det är lite svårt för mig. Jag vet inte hur det är för er andra men jag tycker vi lever i en så stressig värld, där vi alltid ska ha något på gång, alltid göra något. Står man still så finns man inte känns det som. När man ringer  och pratar med kompisar så är det första man frågar "vad har du gjort idag?" det är ungefär en tävling om vem som gjort mest.
Jo, jag har jobbat, tränat, fikat, bloggat, bio, festat, och helst allt på en och samma dag. Jag är själv sån, får panik när jag inte gjort något "särskilt". Usch, man borde egentligen njuta av att bara ha en ledig dag med inget på schemat. Jag lär mig varje dag och försöker coola ner. Min pojkvän är rätt bra på det, när han ledig så är han ledig. En lugn ledig dag för för honom kan vara att bara vara, titta på tv, ligga och dra sig och mysa i sängen, göra vad han vill när han känner för det utan att passa någon tid. Det medan jag klättrar på väggarna och skäller för att dagen är bortkastad och förlorad. Jag blir precis som Miranda i sex and the City när hon får utbrott på Steve. Tänk hur det skulle se ut utan denna stress. Ingen utbrändhet, mer tid för sin familj och vänner utan dåligt samvete. Det är försent när man gått in i väggen och det ända man önskar är att man skulle tagit det lite lungare. Känner igen mig allt för väl så ett av mina definitiva mål är att ta det lite mer lugnt och fortsätta intala mig att
det är faktiskt ok att bara vara, utan dåligt samvete även en lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0