Mångsidig

Vaknade upp till regn, ingen kul. Jag hade planerat och sola nu när jag är ledig hela veckan men icke det.
Igår var ju mina småkusiner på besök, jag träffar dom så sällan och varenda gång jag träffar dom har dom vuxit och blivit smartare.
Eftersom det är trist väder så ska jag ta mig an saker som jag skjutit upp på.
• Bli medlem i Amnesty
• Anmäla mig som brottsofferstödjare/vittnesstöd hos Boj
• Powerwalk
• Lämna tillbaka skärp och topp på Monki resp H&M

Sen lämnar jag det fritt. Som ni kanske märkt så brinner jag mycket för mänskliga rättigheter och "kvinno"frågor/rättigheter.
Jag är fadder åt behövande barn men jag önskar jag kunde göra mer. Ett av mina drömjobb (har många) skulle vara att att jobba för stora organisationer som Unicef och Rädda barnen. Men det är hårt jobb och lång utbildning. Visst kan man åka och jobba som volontär, men man skulle gärna göra något mer långvarigt.
Vidare får jag väl göra det lilla jag kan. Jag är en rätt mångsidig person trots allt, Jag älskar Mode och kläder som många anser ytligt men jag tycker det funkar alldeles utmärkt att vara intresserad av världen, vara jämlik och ändå bry sig om sitt utseende och kläder. Man sätter ju bara gränser på sig själv, gränser är till för att rivas i (positivt bemärkelse) och fördomar därtill. Jag älskar Mode, senaste trenderna, kändis skvaller, snygga skor och fixa mitt hår, men det gör mig inte mindre medveten om orättvisor och människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0