No Visa

Vad hände med att vara allmänt artig och trevlig numera? Är inte det lite av ens policy och nästan ett måste om man jobbar inom service yrket. Alla har dåliga dagar det vet jag men den här gubben som servade mig var ju rätt odräglig.
Jag skulle köpa Sofis Mode i hans lilla Kiosk vid centralen, så jag tar tidningen försäkrar mig att det står att han tar kort, tittar två gånger på att det verkligen står "Dessa kort tar vi" ni vet skylten. Kommer fram och ska betala, drar fram kortet och då tittar han på mig som jag vore hel sinnes och totalt dum och säger " Ursäkta?!" lagom hånfullt. Under dessa sekunder hinner jag titta och inspektera mitt kort, jag kanske drog fram H&M kortet eller något annat? undrat om jag har något konstigt på kläderna eller på ansiktet? kanske är det någon som står bakom mig och försöker snatta?
"Vi tar inte kort under 30 kr" (undermening idiot) säger han skit argt och suckandes och innan jag ens hinner blinka så har han återigen suckandes och muttrandes lagt tillbaka tidningarna i stället och bokstavligen kört ut mig.
Var det så svårt att säga det vanliga bara, Vi tar tyvärr inte kort. Finns en bakomat etc.
Nåväl vad gör man, han hade väl en riktig dålig dag eller så kanske han är så av naturen? såna saker låter jag inte bekomma mig. Men ibland måste man ju bara undra vad han gör, snacka om wrong business. För övrigt så finns det ingen lag ang köpgräns på kort, utan något som affärsinnehavaren bestämmer själv för att slippa betala kort avgift. yep yep.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0