Hört på bussen.

Samtal mellan 3 fjortisar.

Tjej 1: Är han fortfarande tillsammans med xxxx?
Tjej 2: Ja, tänkt dig, visst är dom gulliga?
Tjej 3: Han måste verkligen gilla henne då...

Alla tre: ja, jag tror han gillar henne, han har inte varit otrogen än.

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Man undrar hur lite förväntningar och självrespekt unga tjejer har idag. Nu tänker jag inte generalisera men i alla tider har det ju varit ok för män/killar att ligga runt utan en antydan till kritik. Och unga tjejer ska då sitta fint och vänta, och tydligen vara glada så länge killen inte är otrogen. Nöjer sig unga tjejer sig med så lite, fortfarande på 2000-talet? Jag menar dom här tjejerna på bussen var kanske mellan 14-16 år! Inte så unga längre. Och alla tre hyllade och tyckte att killen var så gullig för att han inte varit otrogen mot "flickvännen" -ÄN. Nej, man ska inte gå och vänta på att killen ska vara otrogen oavsett  fjorton eller trettio.
Killar som är otrogna hundar ska inte få kex och klapp på huvudet för att dom är duktiga OCH för att dom "jobbigt ansträngande" inte är otrogna! På det sättet ställs det ju noll krav på mäns beteende och dom får uppträda och bete sig hur som helst. Jag är nu välmedveten om att det finns otroligt bra killar därute likaså "dåliga" tjejer, men tyvärr finns det en tendens att uppmärksamma och dras till "the bad guy".
Självrespekt tjejer! Vi är värda mer!
What goes around comes around.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0